GoLd BASKeT <<>> سبد طلایی

هرچه درمورد بسکتبال و لیگ های آن کامل ترین وبلاگ بسکتبال

GoLd BASKeT <<>> سبد طلایی

هرچه درمورد بسکتبال و لیگ های آن کامل ترین وبلاگ بسکتبال

اردن حریف بعدی ایران//آسیب دیدگی ' صمد نیکخواه بهرامی ' جدی نیست

' حسن نوربخش'، عصر چهارشنبه در پایان بازی پیروزمندانه ایران در مقابل تیم بسکتبال کره جنوبی در چارچوب جام ملت های آسیا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا این موضوع را بیان کرد. 

 وی گفت: بهرامی در بازی امروز از ناحیه مچ پا آسیب دید و از بازی خارج شد اما مشکل جدی پیش نیامده است.  

 

وی افزود: بسکتبالیست خوب کشورمان تیم ایران را انشاالله در مسابقه روز جمعه در مقابل اردن همراهی می کند. تیم ملی بسکتبال ایران در چارچوب مسابقات قهرمانی جام ملت های آسیا عصر امروز تیم کره جنوبی را با نتیجه 79 بر 62 در شهر 'ووهان' چین شکست داد. سرپرست تیم کشورمان در مورد ارزیابی اش از بازی امروز در مقابل کره جنوبی افزود: بسکتبالیست های ایران تیم کره را در هر چهار کوارتر فلج کرده بودند. نوربخش با اشاره به اینکه برای بازی امروز دفاع مناسبی تنظیم کرده بودیم گفت: بچه ها مانند همیشه از جان مایه گذاشتند پیروز شدند. سرپرست تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه افزود: پس از بازی روز جمعه در مقابل اردن، تیم کشورمان در جمع چهار تیم به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا که روز شنبه آینده در شهر ووهان برگزار می شود، صعود خواهد کرد.

کره جنوبی هم تسلیم بسکتبالیست های ایران شد

 

بسکتبالیست های ایران امروز در یک بازی نفس گیر و پر درگیری میان دو تیم توانستند با نتیجه 79 بر 62 کره جنوبی یکی از بهترین تیم های این دوره از مسابقات را نیز از پیش رو بردارند.
کره جنوبی نایب قهرمانی مسابقات آسیایی 2010 در شهر ' گوانگ جو ' چین که بسیار با انگیزه بازی می کرد هرگز نتوانست امتیازات خود را در هر چهار کوارتر مسابقه به تیم ایران نزدیک کند.
کره ای ها کواتر نخست این بازی را با نتیجه 23 در برابر 13 واگذار کردند و ایران که پرقدرت تر از هر زمانی در این دوره از مسابقات حاضر شده بود کوارتر دوم را نیز با نتیجه 42 بر 30 به سود خود پایان داد.  


در حالی که کره ای ها می کوشیدند تا با افزایش نفرات در خط حمله خود نتیجه را نزدیک کنند تیم ایران با استفاده از فرصت های ضد حمله کوراتر سوم را نیز 61 بر 51 به نفع خود خاتمه داد.
از مهمترین رویدادهای این مسابقه مصدومیت ' صمد نیکخواه بهرامی ' بهترین مهاجم بسکتبال آسیا در کوارتر دوم از ناحیه مچ پا بود که تا پایان دیدار نیز نتوانست به بازی برگردد.
تیم ایران همچنین مدتی از این مسابقه حساس را بدون ' بهرامی ' و ' حامد حدادی ' سانترهای بلند قامت خود برگزار کرد و با این حال اجازه نداد کره ای ها تیم ایران را در معرض خطر جدی قرار دهند.
تیم کره جنوبی در هر چهار کوارتر مسابقه حدود 10 امتیاز از تیم ملی بسکتبال کشورمان عقب بود.
بیست و ششمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جام ملت های آسیا از پنجشنبه گذشته در شهر ووهان چین جریان دارد و ایران به عنوان مدافع مقام قهرمانی در تمام رقابت های روزهای اخیر پیروز میدان بوده است.

تیم ملی بسکتبال ایران ، لبنان را هم به زانو درآورد

تیم ملی بسکتبال ایران 76 بر 45 تیم ملی لبنان نایب قهرمان این رقابتها در سالهای 2005 و 2007 را شکست داد.

 

IRI-MAS

تیم ملی کشورمان کوارترهای اول تا چهارم را به ترتیب با نتایج 7-18 ، 12-14 ، 5-17 و 21-27 و در نهایت این مسابقه را با نتیجه 762 بر 45 به سود خود خاتمه داد. حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی با کسب 16 امتیاز و حامد حدادی با کسب 12 امتیاز ، امتیازآورترین بازیکنان تیم ملی ایران در این بازی بودند.

تیم ملی ایران فردا ساعت 12 ظهر برای سرگروهی با تیم کره جنوبی به رقابت خواهد پرداخت. هر دو تیم ایران و کره جنوبی تا این مرحله از رقابتها بدون شکست بوده اند.

نتایج بازیهای روز دوشنبه 28 شهریور

اولین روز از دور دوم مسابقات جام ملتهای آسیا امروز برگزار گردید که از مهمترین نتایج بدست آمده می توان به شکست لبنان از تایوان و پیروزی فیلیپین بر اردن اشاره داشت.
Wuhan_logo_site

نتایج مسابقات امروز به شرح ذیل می باشد:

* ایران 121 - مالزی 36

* لبنان 58 - تایوان 60

* کره جنوبی 106 - ازبکستان 57

* اردن 64 - فیلیپین 72

* ژاپن 101 - امارات 61

* چین 90 - سوریه 71

برنامه و نتایج ایران در جام ملتهای آسیا 2011

برنامه مسابقات دور دوم - 1/8 نهایی

دوشنبه، 28 شهریور | ساعت 5:30

ایران                                     مالزی

121                                      36

سه‌شنبه، 29 شهریور |ساعت 10:00

ایران                                        لبنان

۷۶                                              ۴۵

چهارشنبه، 30 شهریور | ساعت 12:00

ایران                                        کره

۷۹                                            ۶۲

جدول مسابقات جام ملتهای آسیا 2011

دور دوم - 1/8 نهایی
گروه E
تیمWLPtsGA
ایران3062.72
کره3061.60
تایوان2151.00
لبنان1241.04
ازبکستان0330.52
مالزی0330.50

گروه F

تیمWLPtsGA
ژاپن۳0۶1.۳۵
چین۳0۶1.۲۶
فیلیپین۲1۵۱.۱۷
اردن1۲۴0.۹۹
سوریه0۳۳0.۷۷
امارات0۳۳0.۶۵

فوتبال زدگی در صدا و سیما

آیا میدانید رقابت های آسیایی بسکتبال در روز ها و هفته ی قبل آغاز شده؟آیا میدانید تیم بسکتبال ایران در این مسابقات یکی پس از دیگری تیم های دیگر کشور ها را در هم میکوبد؟ 

آیا میدانید با کمال افتخار هیچکدام از مسابقات تیم ملی پخش زنده که هیچ ، تکرارشان و یا هیچ صحنه ای از بازی ها پخش نشد؟ 

این در حالی است که اگر در همین حال مسابقه ی فوتبال دوستانه ی جوانان  بین  ایران و بورکینافاسو برگزار میشد بدون چون وچرا پخش زنده میشد و حاضر بودند با هر قیمتی آن را خریداری کنند. 

در دهه ی اخیر بسکتبال ایران به شدت رشد کرده و نمودار آن هم از مسابقات جهانی و هم المپیک عبور کرده و بیشترین افتخارات ممکن را کسب کرده اما بر عکس فوتبال ایران در 5 سال گذشته به شدت نزول کرده و از مسابقات کوچک و اندکی مانند غرب آسیا سطحش پایین تر آمده است. 

در این چند سال ما بسکتبالی ها خود را به هر در و دیواری زدیم تا شاید بتوانیم قطعه های مسابقات بسکتبال تیم ملی ایران را در شبکه های خبری خارجی پیدا کنیم و این در حالی است که اگر صدا وسیما بخواهد این مسابقات را خریداری کند بودجه ی 0000001/ بودجه ی کلان خود را صرف نکرده .  

این گلایه های بسکتبالی ها  مطمئنا برای صدا وسیمای ملی هیچ اهمیتی ندارد و ملی بودن آن فقط مربوط به فوتبال و برنامه های مذهبی است نه برای بسکتبالیست های پر افتخار تیم ملی کشورمان. 

به امید آن روزی که صدا وسیما واقعا ملی شود و به ورزش پر افتخار کشور نه فقط فوتبال اهمیت دهد.

3 رقمی شدن تیم مالزی به وسیله ی آسمان خراش های ایران

تیم ملی بسکتبال کشورمان در ادامه مسیر قهرمانی خود در جام ملتهای آسیا صبح امروز موفق شد تیم مالزی را با نتیجه 36-121 درهم کوبید و برای کلیه تیمهای حاضر در مسابقات خط و نشان بکشد.

davari_uzb1

تیم ایران کوارتر اول را با حساب 14-34 ، کوارتر دوم را 9-22، کوارتر سوم را 5-35 و کوارتر چهارم را 8-30 به سود خود خاتمه داد تا همچنان صدرنشین گروه E مسابقات باشد.

در این مسابقه کادر فنی تیم ملی از کلیه بازیکنان به تناوب استفاده نمود تا ضمن مرور سیستمهای مورد نظر، تمامی قهرمانان با امتیاز آوری خود در این پیروزی سهیم باشند. در این میان، حامد آفاق و حامد حدادی با کسب 20 امتیاز در صدر گلزنان بازی امروز بودند.ضمن آنکه ارسلان کاظمی با 18 امتیاز، مهدی کامرانی 13،اوشین ساهاکیان 12 و صمد نیکخواه بهرامی با 11 امتیاز آمادگی خود را به رخ حریف نه چندان قدرتمند خود کشیدند.

 

در ادامه دور دوم مسابقات، تیم ملی بسکتبال کشورمان فردا ساعت 10 صبح به وقت تهران به مصاف رقیب سنتی خود لبنان خواهد رفت. 

 

 

منبع:سایت فدراسیون بسکتبال ایران