اخبار جدید..........

۱- ثبت نام کلاسهای تابستانی در محل خانه بسکتبال آغاز گردید. علاقمندان  می توانند جهت شرکت در دوره تابستانی آموزش بسکتبال ، روزهای فرد ساعت 6 تا 8 جهت ثبت نام در محل خانه بسکتبال حضور یابند.

۲-  لیگ دسته اول بانوان به میزبانی شهر ایلام در تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

۳- میزبانی مسابقات نونهالان آقایان و بانوان در شهرستان ایلام در تیرماه سال جاری.

۴- هیئت بسکتبال شهرستان ایلام یکبار دیگر در بین تمامی هیئت های شهرستان ایلام به عنوان هیئت نمونه انتخاب گردید. از طرف تمامی هواداران و ورزش دوستان،این موفقیت را به تمامی دست اندرکاران پرتلاش و زحمتکش علی الخصوص رئیس هیئت شهرستان ایلام جناب آقای مجتبی حیدری تبریک می گوئیم.

خبر.....

به اطلاع دوستداران و علاقمندان بسکتبال می رساند که نتیجه بازی بین جوانان و نوجوانان پاسارگاد با نتیجه  83 بر 30 به سود تیم جوانان پاسارگاد به پایان رسید.

 

               

خبر

 

خبر.......

به اطلاع ورزشکاران و بسکتبالیست های عزیز می رساند که یک بازی دوستانه مورخ           ۲۷/۲/۹۰ بین تیم های جوانان و نوجوانان شهرستان ایلام در محل خانه بسکتبال رأس ساعت ۳۰/۱۹ برگزار می گردد. از علاقمندان جهت مشاهده این مسابقه دعوت می شود.

اخبار جدید

 

خبر.......

-کلاس ارتقاء درجه داوری، خردادماه امسال  در شهر اراک برگزار خواهد شد. از طرف هیئت بسکتبال شهرستان ایلام، آقایان علی کرمپور و جواد طاهری جهت شرکت در این دوره معرفی شدند.

برای این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

 

- مجوز باشگاه بسکتبال پاسارگاد صادر گردید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ایمیل

passargadstone@yahoo 

مکاتبه نمایید.

                                                         

 


خبرهایی از جلسه نایب رئیس فدراسیون بانوان

 

خبر........

نتایج جلسه با نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان واقعا رضایتبخش بود و ایشان کلیه فعالیتها و سیاستهای پیشروی هئیت بسکتبال در امور بانوان را مثبت و خوب ارزیابی کردند و قول های مساعد زیادی بابت پیشرفت ورزش بانوان در سطح استان را دادند. یکی از مصوبات کوچک این جلسه، برپایی اردوی آمادگی تیم ملی بانوان ایران در خانه بسکتبال ایلام بود که با توجه به رایزنیهای صورت گرفته در این اردو بازیکنان منتخب و مربیان بانوان ایلام نیز میتوانند در کنار بازیکنان ملی پوش و مربیان آنان حضور داشته باشند که افراد برتر نیز میتوانند در همین اردو به تیم ملی اضافه شوند.

نشست اولیه با مسئولین ورزش دانشگاهها نیز در همان جلسه و در محل اداره کل تربیت بدنی استان ایلام نیز برگزار شد که مسئولین دانشگاههای ایلام و پیام نور و آزاد و همچنین دانشگاه علمی کاربردی حضور داشتند که قول های مساعدی در جهت پیشبرد اهداف هیئت بسکتبال و همچنین تصمیمات مثبتی اتخاذ گردید که در آینه نزدیک شاهد بثمر نشستن آنها خواهیم بود انشاالله.

اخبار جدید.....

 

با سلام

خبر اول:

 نائب رئیس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان در روزهای دوشنبه و سه شنبه 12 و 13/2/89 در استان ایلام حضور می یابند. لذا از بسکتبالیست های عزیز و بزرگوار درخواست می شود در صورت تمایل به ابراز نظرات و سوالات (انتقادات و پیشنهادات)، به اطلاع هیئت رسانده تا در جلسه مطرح گردند.

خبر دوم:

بزودی نشست هم اندیشی با مسئولین ورزش دانشگاههای استان برای تعامل هرچه بیشتر و پیشبرد ورزش در سال جاری به میزبانی هیئت شهرستان ایلام برگزار می شود که امیدواریم به نتایج خوبی برای رسیدن به اهداف والا در تمامی رشته های ورزشی برسد.

 

اخبار جدید:

به اطلاع دوستان و ورزشکاران محترم می رساند که در سال ۹۰ تغییراتی در ترکیب مربیان رده های ذیل صورت گرفته است:

آقای مجتبی ساده میری بعنوان مربی جدید رده نونهالان و عضو کمیته استعداد یابی شهرستان ایلام منصوب  و همچنین آقای احمد طاهر پور مربی رده جوانان شهرستان ایلام با حفظ رده فعلی بعنوان مربی رده پایه شهرستان ایلام منصوب گردیدند.  

 

نام بسکتبال خیابانی (street BALL) به آن دسته از بازی‌ها اطلاق می‌شود که در زمین‌های سرباز بازی می‌شود. قوانین آن، قوانین بسکتبال عادی است با تغییرات جزیی‌ای که به نسبت محل بازی متفاوت است. این دسته از بازی‌ها دارای حرکات نمایشی اند و بعضی از قوانین بسکتبال واقع در سالن در آن رعایت نمی‌شود. بازیکنان این بازی‌ها مگر در موارد خاص از لباس هماهنگ با یکدیگر استفاده نمی‌کنند.

 قوانین بسکتبال خیابانی (street BALL)

بسکتبال خیابانی تنها در یک نیمه از زمین بازی می‌شود حلقه‌های موجود در این نوع از بازی بسیار محکم و ضخیم است زیرا حرکات نمایشی که در این نوع از بسکتبال صورت می‌گیرد بسیار روی حلقه اثر میگدارد (مثل دانک) واگر حلقه ضعیف باشد شکسته می‌شود. قوانین:

  • بازی از پشت یک نیمه توسط یکی از دو تیم صورت می‌پذیرد.
  • تعداد هر تیم نباید از ۳ نفر بیشتر باشد (البته چون این قانون رسمی نیست بیش از ۳ نفر نیز ممکن می‌باشد اما چون زمین شلوغ و بازی کردن درآن دشوار می‌شود بهتر است از ۳ نفر در هر تیم استفاده شود)
  • اگر تعداد یک تیم ۲ نفر و تعداد تیم مقابل ۳ نفر باشد پرتاب‌های اوت(out) تیمی که ۲ نفر است آزاد است(البته این قانون نیز توافقی است)
  • هر تیمی که گل زد خودش از پشت نیمه بازی را را شروع می‌کند یعنی توپ را به تیم مقابل نمی‌دهد.
  • اگر یار تیم ما توپ را به حلقه زد و توپ وارد سبد نشد و در موقعیت ذوزنقه به دست ما رسید باید از آن محیط خارج شویم و بعد به سوی حلقه پرتاب کنیم در غیر این صورت خطا صورت پذیرفته‌است.
  • دراین نوع بازی خطاهای ۲۴و۳و۸ ثانیه وجود ندارد.
  • اگر توپ از نیمه زمین خارج شود اوت(out) است.
  • قوانین رانینگ(runnig)ودبل (Double)دراین بازی وجود دارد.

سال نو

 

سال نو مبارک!

با سلام و شادباش

از طرف هیئت بسکتبال شهرستان ایلام سال نو را به تمامی ورزش دوستان و ورزشکاران بخصوص بسکتبالیست های عزیز ایرانی و ایلامی، پیشکسوتان بزرگوار، مربیان زحمتکش، داوران قدیمی و داوران جوان و با آتیه، بازیکنان عزیز و همچنین دست اندرکاران ورزش بسکتبال در هر کجای استان و کشور عزیزمان ایران هستند تبریک و تهنیت عرض می کنیم و از درگاه خداوند متعال سالی پر از خیر و برکت و پیشرفت روز افزون برای همه شما عزیزان خواستاریم.

آخرین خبر

خبر جدید.......

سلام به همه
بازی های دانشگاه های آزاد منطقه ۱۱ در نهایت با برتری واحد کرمانشاه به پایان رسید. تیم سنندج مقام دوم و تیم دانشگاه آزاد واحد ایلام نیز به مقام سوم این دوره از این مسابقات رسیدند.
جا دارد تا از تمامی بازیکنان عزیز و همه دوستداران به ورزش که در این دو روز برگزاری مسابقات یار و همراه ما بودند کمال تشکر را داشته باشیم .
در این دوره از مسابقات شاهد بروز یکسری حاشیه ها بودیم که هم از طرف تربیت بدنی دانشگاه و هم از طرف هیئت بسکتبال قابل پیگیری میباشند.
به امید روزی که دیگر شاهد این گونه بد اخلاقی ها نباشیم.